De uitnodiging - Reisverslag uit Huizen, Nederland van Michael Liem - WaarBenJij.nu De uitnodiging - Reisverslag uit Huizen, Nederland van Michael Liem - WaarBenJij.nu

De uitnodiging

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

30 Juli 2009 | Nederland, Huizen

Op 29 juli, nog in mijn (zomer)vakantie, kreeg ik van Fred een mail... een uitdagende mail...

Er was vanuit Rwanda een verzoek gekomen om kennis/expertise te leveren in het SWIFT domein, in de breedste zin van het woord. Hierbij moest gedacht worden aan training op het gebied van SWIFT producten, hoe ze zijn geïnstalleerd, hoe hun omgeving er nu uitziet, wat er verbeterd kan worden, hoe het zit met security aspecten, functiescheiding, ITIL processen, rapportages enz. enz.

Uiteraard heb ik dit eerst met de achterban besproken, maar heel snel daarna heb ik positief gereageerd! Wat een uitdaging! Wat een eer! Fantastisch!

Zodra mijn vakantie was afgelopen, hebben we deze uitnodiging besproken en besloten nog even te wachten totdat de (Nederlandse) manager IT, Paul Snijders, voor een vakantie in Nederland was.

Het gesprek met Paul, samen met Fred en Jan, was positief. Paul heeft meer uitleg gegeven over de situatie van BPR. Op dit moment verwerkt deze bank nog niet veel buitenlandse betalingen via SWIFT, maar de hoop is dat dat in de toekomst meer wordt. Rabobank heeft een aandeel van 37% in deze bank genomen, voornamelijk in het kader van ontwikkelingssamenwerking en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). Het is de bedoeling dat dit aandeel over een paar jaar weer verkocht wordt, waarbij BPR op eigen benen verder moet.

Tussen nu en begin oktober zullen we moeten gaan bedenken wat we daar gaan doen/leveren. En hoe. Wordt vervolgd!