Alweer donderdag! - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Michael Liem - WaarBenJij.nu Alweer donderdag! - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van Michael Liem - WaarBenJij.nu

Alweer donderdag!

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

08 Oktober 2009 | Rwanda, Kigali

Tjonge, wat gaat een week snel voorbij, zelfs zonder vrije woensdag middenin! Een week geleden zat ik in het vliegtuig en inmiddels is het donderdag aan het begin van de avond. Mensen die dezelfde vlucht vandaag maken, hebben geen geluk: het regent pijpenstelen en het onweert!

Aan het begin van de week heb ik “gewoon” les gegeven. Dat ging best voorspoedig. Dat kan ook omdat de “klas” uit slechts vier mensen bestaat: Rose, Christian, Wellars en Patrice. Gisteren heb ik het één en ander op internet gezocht en vergeleken met de BPR situatie. Dat is input voor het rapport dat ik achterlaat. Vandaag idem dito, al had ik eigenlijk een gesprek met de Risk Officer willen hebben. Dat liep wat mis omdat hij op het afgesproken moment niet op zijn kamer was. En ik heb nog wel de “dubbele Rabo wachttijd” aangehouden: 15 minuten! ;-)

Goed, vandaag dus verder gewerkt aan mijn rapport en hiervoor wat stukken van Ernst&Young gelezen. En een stuk geschreven over de afwezigheid van procedures en wat er opgepakt moet gaan worden om dit te verbeteren. Misschien geef ik ze een leuk opzetje van een paar procedures... Ook heb ik met Paul afgesproken dat ik nog een soort test ga maken, om te kunnen bepalen of “de klas” wel echt heeft zitten opletten. Leuk, even fijn broeden op wat instinkers...

Tussendoor hebben een paar Rabocollega's per e-mail wat vragen beantwoord. Da's handig joh! Kilo's kennis achter de hand! Jongens en meisje: alvast bedankt!

Aan het eind van de dag was het nog droog. “Thuis” aangekomen dacht ik “dus” lekker op het terras te kunnen zitten om met het thuisfront te Skypen. Donja is met school een week naar de Ardennen geweest en die heb ik dus ook al net zo lang niet gesproken. Mispoes: Rwandatel had een probleem. De WIFI verbinding in het hotel werkte prima, maar vanaf dat punt was er dus geen verbinding met het internet... Jammer!

Pas toen het onweer losbrak had Skype opeens het groene “on-line” tekentje. Snel bellen want anders zitten ze aan tafel!

Snel dit stukje op de blog knallen en ook nog proberen wat foto's te uploaden. Voordat ik opgehaald wordt door Paul en/of voordat de internetverbinding er weer uitklapt...

Gegroet uit een kleddernat Kigali!

  • 09 Oktober 2009 - 05:53

    Tisha:

    Ha broertje!

    Van de week sprak ik iemand die ook naar Rwanda vertrok. Populair landje, blijkbaar!

    Tot jouw vertrek was het hier erg droog, maar dat wordt nu ruimschoots ingehaald. In Roermond was zelfs sprake van een met Rwanda te vergelijken stortbui! Nu hebben we twee dagen pauze, zodat het in het weekend weer los kan gaan. Gelukkig heb ik de gloednieuwe Terry Prattchet om die dagen door te komen.
    Hoop dat je leuke weekendplannen hebt? Hoor de verhalen graag ook life als je terug bent!

    Kus van zus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rwanda, Kigali

werken bij BPR

Op verzoek van Banque Populaire de Rwanda bij Rabobank, zal ik twee weken instructies komen geven...

Recente Reisverslagen:

17 Oktober 2009

Finish!

14 Oktober 2009

De verbouwing

12 Oktober 2009

UPS!

11 Oktober 2009

Memorial

10 Oktober 2009

Weekeind
Michael

Actief sinds 29 Aug. 2009
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 25937

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2009 - 17 Oktober 2009

werken bij BPR

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: