Meer info - Reisverslag uit Huizen, Nederland van Michael Liem - WaarBenJij.nu Meer info - Reisverslag uit Huizen, Nederland van Michael Liem - WaarBenJij.nu

Meer info

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

29 Augustus 2009 | Nederland, Huizen

Inmiddels zijn we een paar weken verder. In deze tijd heb ik vooral informatie ingewonnen. Bijvoorbeeld bij twee Rabo collega's (Wouter van den Hengel en Martijn Rijnders) die reeds meerdere keren bij BPR zijn geweest om zich daar met het LAN, PC's, servers en kabels enzo te bemoeien. Ook heb ik het één en ander aangezwengeld omtrent inentingen, verzekeringen, de reis enzovoort.

Wat mij wel duidelijk geworden is, is dat de Rwandese mentaliteit enorm verschilt met die van ons. Kortweg zou gesteld kunnen worden dat men daar minder pro-actief werkt en dat instructies alleen beklijven wanneer de mensen aldaar het nut ervan inzien. En dan doen ze dat minder snel dan dat wij dat doen, dat nut ergens van inzien!

De beoogde lessen zullen dus niet in het tempo gegeven kunnen worden als dat mijn collega's en ik die hier hebben ontvangen. Daarbij speelt natuurlijk ook dat BPR op een veel kleinere schaal werkt dan Rabobank.

De inentingen staan voor 2 september op het programma. De klamboe en DEET spray liggen klaar.

Qua "Rabobank spullen" is het wachten nu op de formele uitnodiging (door Paul) vanuit BPR. Rabobank Development kan hiermee het verdere administratieve circus op touw zetten, zodat ik uiteindelijk kan gaan vaststellen wanneer exact (en via welke route) de reis plaats zal vinden. Er zijn twee routes mogelijk: via Schiphol naar Entebbe, overstappen en dan naar Kigali OF van Brussel rechtstreeks naar Kigali. De laatste heeft de voorkeur omdat de kwaliteit van de vliegmaatschappij die de vlucht tussen Entebbe en Kigali regelt, lang zo zeker niet is als de belgische maatschappij...

Wordt vervolgd!

• 21 September 2009 - 11:41

Marc:

Je hebt wel meer last van haaruitval sinds die spuiten.
    Ga je nog wel ?